Ostot tavarantoimittajilta
a. Ketkä ovat tavarantoimittajia verkkokauppaasi? (lisää ne verkkokauppaasi)-Roland, Ruokangas, yksityiset ihmiset jotka myyvät käytettyjä soittotarvikkeitaan ja suoraan tavaran valmistajilta.
b. Montako eri tavarantoimittajaa tarvitset verkkokauppaasi?
- 3-6.
Tilausten järjestäminen (kuljetus)
a. Kuka toimittaa tuotteet verkkokauppaan?- DHL
b. Kuka maksaa kulut?
- Yritys
Tuotteiden varastointi
a. Missä ja miten varastoidaan?- Varastoidaan nätisti hyllyyn Rock'N Vilkin varastolle.
b. Minkä kokoinen varasto tarvitaan?
- Aluksi riittää suhteellisen pieni. Rock'N Vilkin kivijalkamyymälässä.
c. Miten ja milloin varastotilanne selvitetään?
- Varastotilannetta seurataan kokoajan ja myyjät selvittävät sen.
Tilausohjausjärjestelmä
a. Miten asiakas voi tehdä verkkokauppaan tilauksia?- Verkkosivuilla tai paikanpäällä kivijalkamyymälässä.
b. Millainen tilausohjelmajärjestelmä tarvitaan?
- mycashflowin tilausohjelmajärjestelmä.
Lähetyksen järjestäminen (kuljetus / toimitusvaihtoehdot)
a. Kuka toimittaa tuotteet asiakkaalle?- DHL, posti.
b. Miten tuotteet toimitetaan?
- Lähimpään postiin tai postilaatikkoon tai kotiovelle.
c. Kuka maksaa kulut?
- Asiakas.
Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteesta
a. Miten asiakkaalle toimiteaan tilausvahvistus?- Sähköpostitse tai kirjallisesti postissa. Asiakkaan haluamalla tavalla.
b. Tiedotetaanko asiakasta miten toimitustilanteesta?
- Hän saa seuranta koodin jonka avulla hän voi seurata miten tavara etenee.
Varaston täydentäminen
a. Kuinka usein tavaraa tilataan lisää?- Joka toinen viikko.
b. Millaisissa myyntierissä tavaraa tilataan?
- Paljon meneviä tuotteita tilataan enemmän ja vähemmän meneviä tuotteita vähemmän tai ei välttämättä edes tilata joka kerta jos tuotetta ei mene paljon.
Maksun varmistus
a. Miten varmistetaan maksun saaminen asiakkaalta?- Luottokortilla, laskulla tai verkkopankilla.
Vakuuttaminen
a. Millaisia vakuutuksia verkkokaupan ja sen logistiikan yhteyteen tarvitaan?- Rikkoutumisturva.
Asiakaskontaktit
a. Miten hoidetaan? Millä aikataululla?- Asiakas ottaa yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai tulee paikanpäälle kivijalka myymälään jossa sovitaan kaupoista ja kaikki tehdään hyvin nopeasti.
Asiakkaan lähettämien palautusten hoito
a. Miten asiakaspalautukset hoidetaan?- Asiakas palauttaa tuotteen joko postin tai DHL:än kautta ja me arvioimme että hyväksytäänkö palautus ja jos hyväksytään yritys maksaa toimituskulut ja korvaa tuotteet tai kunnostaa.
b. Kuka maksaa palautuksesta aiheutuneet kulut?
- Yritys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti