perjantai 18. syyskuuta 2015

Mikähän tämän nimi oli?

Kirjoita täsmällinen viimekerralla tehtyä karkeaa suunnitelma. Ja kirjoita oman verkkokauppasi logistiikasta blogiisi. Käytä tämän tehtävän annon vastaavia otsakkeita:

Ostot tavarantoimittajilta

a.    Ketkä ovat tavarantoimittajia verkkokauppaasi?  (lisää ne verkkokauppaasi)
-Roland, Ruokangas, yksityiset ihmiset jotka myyvät käytettyjä soittotarvikkeitaan ja suoraan tavaran valmistajilta.
 b.    Montako eri tavarantoimittajaa tarvitset verkkokauppaasi?
- 3-6.

Tilausten järjestäminen (kuljetus)

a.    Kuka toimittaa tuotteet verkkokauppaan?
- DHL
b.    Kuka maksaa kulut?
- Yritys

Tuotteiden varastointi

a.    Missä ja miten varastoidaan?
- Varastoidaan nätisti hyllyyn Rock'N Vilkin varastolle.
b.    Minkä kokoinen varasto tarvitaan?
- Aluksi riittää suhteellisen pieni. Rock'N Vilkin kivijalkamyymälässä.
c.    Miten ja milloin varastotilanne selvitetään?
- Varastotilannetta seurataan kokoajan ja myyjät selvittävät sen.

Tilausohjausjärjestelmä

a.    Miten asiakas voi tehdä verkkokauppaan tilauksia?
- Verkkosivuilla tai paikanpäällä kivijalkamyymälässä.
b.    Millainen tilausohjelmajärjestelmä tarvitaan?
- mycashflowin tilausohjelmajärjestelmä.


Lähetyksen järjestäminen (kuljetus / toimitusvaihtoehdot)

a.    Kuka toimittaa tuotteet asiakkaalle?
- DHL, posti.
b.    Miten tuotteet toimitetaan?
- Lähimpään postiin tai postilaatikkoon tai kotiovelle.
c.    Kuka maksaa kulut?
- Asiakas.

Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteesta

a.    Miten asiakkaalle toimiteaan tilausvahvistus?
- Sähköpostitse tai kirjallisesti postissa. Asiakkaan haluamalla tavalla.
b.    Tiedotetaanko asiakasta miten toimitustilanteesta?
- Hän saa seuranta koodin jonka avulla hän voi seurata miten tavara etenee.

Varaston täydentäminen

a.    Kuinka usein tavaraa tilataan lisää?
- Joka toinen viikko.
b.    Millaisissa myyntierissä tavaraa tilataan?
- Paljon meneviä tuotteita tilataan enemmän ja vähemmän meneviä tuotteita vähemmän tai ei välttämättä edes tilata joka kerta jos tuotetta ei mene paljon.

Maksun varmistus

a.    Miten varmistetaan maksun saaminen asiakkaalta?
- Luottokortilla, laskulla tai verkkopankilla.

Vakuuttaminen

a.    Millaisia vakuutuksia verkkokaupan ja sen logistiikan yhteyteen tarvitaan?
- Rikkoutumisturva.

Asiakaskontaktit

a.    Miten hoidetaan? Millä aikataululla?
- Asiakas ottaa yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai tulee paikanpäälle kivijalka myymälään jossa sovitaan kaupoista ja kaikki tehdään hyvin nopeasti.

Asiakkaan lähettämien palautusten hoito

a.    Miten asiakaspalautukset hoidetaan?
- Asiakas palauttaa tuotteen joko postin tai DHL:än kautta ja me arvioimme että hyväksytäänkö palautus ja jos hyväksytään yritys maksaa toimituskulut ja korvaa tuotteet tai kunnostaa.
b.    Kuka maksaa palautuksesta aiheutuneet kulut?
- Yritys.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti