perjantai 25. syyskuuta 2015

Verkkomarkkinonnin uusista ajatuksista

1.
a) Hän sanoo että ei ole enää kannattavaa investoida Facebook tykkääjiin koska Facebook on pudottanut orgaanista näyttömäärää.

b) Olen hanen kanssaan samaa mieltä siitä että ei kannata investoida ainakaan suuria summia tykkääjien keräämiseen koska hänellä on tilastotietoja siitä että facebookin kävijämäärät ovat laskeneet ja sivun tykkäyksillä ei saa välttämättä montaa asiakasta.

c) Olen itse kuitenkin sitä mieltä että ei ole mahdotonta saada paljon tykkääjiä pienillä investoinneilla. Uskon että taitava markkinointi voi tuoda useita tykkääjiä vähällä rahalla.

2.
a) Sähköposti markkinointi. Olen itse saanut useasti myös mainoksia sähköpostiin ja hyvin harvoin avaan niitä. Luulen että se ei ole kauhean hyvää markkinointia koska uskon että suurin osa ihmisistä tulkitsee ne roskapostina ja poistaa kaikki mainosviestit sähköpostistaan tai ainakin jättää ne avaamatta.

b) Koska yrityksen perusasiat eivät ole kunnossa. Olen samaa mieltä koska en itsekkään aikoisi käyttää enää yrityksen palveluja jos yritys ei olisi kunnossa vaan olisi ns."yhden hitin ihme".

c) Heidän mielestään ei ole järkevää kerätä väkisin tykkääjiä sivuilleen jos vaikka on sellaisella sivulla jossa yrittäjät tykkäävät toistensa sivuista koska ne eivät ole kuitenkaan todennäiköisesti asiakkaitasi. Mutta jos tykkääjät tulevat itsekseen luonnollisesti se on tehokkaampaa koska silloin tykkääjä todennäköisesti on kiinnostunut yrityksestä. Olen itse pitkälti samaa mieltä koska on turhaa mainostaa ihmisille joista ei todennäköisesti tule asiakkaita. Siihen menee vain turhaa rahaa ja aikaa.

d) Oikea viesti, oikeaan aikaan ja oikeille ihmisille. Itse markkinoisin musiikki tarvikkeita muusikoille, bändeille, tuottajille ja kaikille musiikkialan tekijöille. Koittaisin myös innostaa uusia ihmisiä muusiikin harrastamiseen. Markkinoisin yritystäni facebookissa muusiikki harrastajien ryhmissä ja koittaisin saada uusia harrastajia alalle järjestämällä soitto opetusta.

e) Minun viestini olisi että kaikki musiikkialan harrastajat ja ammattilaiset ovat tevetulleita. Viestisin myös yritystäni luotettavuudella joka oikeasti pitää paikkansa eli en yritä sen avulla vain kikkailla lisää asiakkaita vaan oikeasti se mikä asiakkaalle luvataan se pidetään ja se on kaiken lähtökohta.

f) Tällaista on tarjoilla, tätä siitä hyötyy ja mitä pitää tehdä seuraavaksi. Riittää koska jos on oikea ihminen oikealla hetkellä niin ei tarvitse muuta.

g) Luottamus on tärkeää koska jos asiakas luottaa myyjään ja tykkää myyjästä niin kyllä silloin häneltä halutaan ostaa.

h) He kehottavat olemaan oma itsensä eikä piiloutua yrityksen taakse esim. sähköpostia lähettäessä kannattaa lähettää viesti omalla nimellä ja omalla allekirjoituksella.

i) Ostaja on se joka käy kerran ostamassa yleensä halvan hinnan takia ja asiakas on se joka käy ostoksilla jatkuvasti. Asiakkaat ovat tärkeämpiä koska yksittäisellä ostajalla ei todennäköisesti ole kovinkaan suurta vaikutusta myyntiin. Asiakkaita saadaan siten että pyritään saamaan ostajista asiakkaita. Siihen vaikuttaa että miten ollaan asiakkaaseen yheydessä ja miten heitä palvellaan ja miten asiakas näkee yrityksen. Asiakkaan täytyy nähdä yritys siten että se on paras alallaan.

j) Jari Parantainen, Mikko Hyppönen, Petteri Sihvonen. Tuotteistaminen onnistuu kun valitsee tarpeeksi kapean alan ja on hyvä siinä.

k) Rakenna suhteita, oikea viesti oikeille ihmisille oikeaan aikaan, positioi yrityksesi ykköseksi.


3.
a)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti